Relaxen in Ko Lanta!!

Hiii everybody!! =)

Hier weer een verhaaltje van ons!

We zijn superlekker aan het relaxen, eindelijk heerlijk bruin aan het worden en nog een paar tourtjes aan het doen! Heerlijk!! :D

Even een terugblik:

Zondag 20 April moesten we alweer 3:30 uit bed. Half 4 zouden we worden opgehaald en met een taxi naar het vliegveld worden gebracht.

10 over half 5 stonden we op het vliegveld dat pas om 5 uur open ging! Alle

beveiligingsmedewerkers lagen nog te pitten!:s Apart om te zien!

Naarmate de tijd 5 uur naderde en het personeel dat naar binnen moest de schijfdeuren gewoon openschoven vanaf de buitenkant, werd de beveiliging 1 voor 1 wakker uit Teletubbie-land.

'Zo! Dat is weer makkelijk verdient!' zag je ze denken.

Toen we naar binnen mochten waren we de eerste. 1 uur later zaten we in de lucht richting

Bangkok. Daar moesten we overstappen en dan zouden we meteen naar Phuket vliegen.

Het is dat de mevrouw achter de balie tussen neus en lippen door zei: 'Jullie weten dat

jullie naar het andere vliegveld in Bangkok moeten om daar het volgende vliegtuig naar

Phuket te pakken!?' Huh? ehh.. nee!?:N

Toen we dus aankwam sprongen we in een taxi en reden 3 kwartier met een snelheid van 130km per uur overal zigzag doorheen. Je kon maar beter je ogen dicht doen want je kneep hem echt! We kwamen ruim optijd aan op het vliegveld!(GELUKKIG!!)

Een tijdje later zaten we weer in de lucht (jaja..je raakt eraan gewend..;))

We landde op Phuket-Airport en namen een taxi naar Shanti Logde, onze verblijfplek voor die week! We zaten in een erg mooie kamer, alles was van hout en bamboe.. erg leuk!

1 van die dagen hadden we een tourtje geboekt naar Ko Phi Phi, het welbekende eiland waar de film 'The Beach' is opgenomen. Mensen die hem niet hebben gezien: echt even huren! Erg prettig om die omgeving te zien, vooral als het nog niet zo warm is in Nederland. (En mocht je het nou niet warm krijgen van de omgeving in de film, dan vast wel van de hoofdperso(o)n(en) in de film;):P) De hele week was niet echt goed weer voorspeld maar die dag dat wij zouden gaan, zou de enige vrij goede dag zijn. Helaas was het precies andersom: de hele week schitterend weer, en Dani en Mike gaan naar Ko Phi Phi en ja hor.. de regen kwam ons al tegemoet toen we ons hutje uit stapte! We werden opgehaald en naar een haventje gebracht. Gelukkig was het toen we aankwamen weer droog! We stapten op de kleine speedboot die ons naar Ko Phi Phi, en een paar andere hoogtepuntjes zouden brengen! Helaas was het weer dus niet al te best. Heel veel wind en geen zon. Door die ongehoord harde wind sloeg ons speedbootje op de golven op en neer.. de hele tijd door!

Niet gewoon normaal, maar kneitehard! ZO slecht voor je nek en rug..en niet te vergeten:

MAAG!!:N

Voordat we er waren keek Dani al scheel en voelde zich niet zo lekker. (In Australie ook al

een beetje achtergekomen dat ik niet echt goed tegen dat gehobbel op een boot kan..maar daar kan je de trip nar Ko Phi Phi natuurlijk niet voor laten schieten!!;)) Toen we de baai

invoeren waren we even in een klein shockje: WAT EEN DRUKTE!!! Het was niet te geloven!

Zoveel boten, zoveel mensen..! We sprongen uit de boot en doken het water in! Heerlijk! Geen gehobbel meer en lekker even zwemmen! (en waar!!^O^) Omdat iedereen van onze boot langer wilde blijven bleven we nog een half uur langer dan normaal! Toppie!

Mike en ik liepen nog een stukje landinwaarts maar dan schrik je wel weer even! Wat een

zooitje! Overal Cola flesjes, plastic, chipszakken, condooms, en ander afval. Wat zonde van

zo'n bizar mooi eiland!! Sinds de film er is opgenomen komen er dagelijks ZOVEEL toeristen

zonder hersenen dat het over een paar jaar vast en zeker 1 grote vuilnisbelt is! :N

Toen sprongen we weer in de boot, zwaaide nog 1 keer naar Maya Bay en voeren eruit.

Op hetzelfde eiland is trouwens ook een stukje 'Pirates Of The Caribbean' en 'King Kong'

opgenomen! Terwijl we weer over het water heen op en neer klapte naar de volgende stop,

begon Dani weer wat paars weg te trekken. We kregen allemaal een banaantje. Dani Banaani hoopte dat ze daarvan zou opknappen. We voeren naar Monkey Island. Daar zaten zoals de naam al zegt, allemaal apen in de bomen en op de rotsen. Dat was erg leuk om te zien, maar Dani had haar aandacht er niet meer echt bij en wilde maar 1 ding: VAN BOORD!! Het was tijd voor de lunch. We kwamen eindelijk aan op een mooi eilandje dat zwaar was getroffen door de Tsunami. Onze gids begon te vertellen dat op het strand waar we nu opstonden heel veel mensen waren omgekomen door de Tsunami. Die gedachte, en al dat geklap op het water maakte dat Dani een sprintje trok naar het eerste en het beste bosje, daar op de grond neerplofte, met haar plastic zakje in de aanslag en ja hoor! :a:a:a

Dat banaantje was blijkbaar niet echt een goed idee geweest.

We hadden lunch op dat eiland. Vreemd, als je weet dat daar zoveel mensen zijn omgekomen terwijl jij er nu weer lekker vakantie zit te houden..

Na de lunch gingen we naar een ander eiland waar we konden snorkellen en relaxen.

Dani dook in een ligstoel en Mike ging even snorkelen mar het water was vaal door de wind en er was sowiezo niet veel te zien. Opeens kwam er een lucht opzetten..onvoorstelbaar zo

donker! Haaha! Iedereen rende het water uit en ging schuilen in het barretje.

Gelukkig trok de regen net over maar het werd wel echt donker! Na een half uur geschuild te hebben mochten we weer de boot in. Er kwam een meneer die ook bij ons in de boot zat naar me toe. Het bleek een NEDERLANDER te zijn. (Zo'n oude Nederlandse met een Thais

"vriendinnetje"..waar we al 3 grapjes over hadden gemaakt.. terwijl hij tegenover ons

zat..oeps.. zal hij ons hebben gehoord?:-d) Blijkbaar niet want hij zei vriendelijk tegen

me: 'Als je zeeziek ben moet je naar een vast punt bij de horizon kijken, naar een berg

ofzo, iets dat stil staat in ieder geval! Dat helpt!!' Ondertussen waren we bijna in de

haven. HE BEDANKT HE OUWE!! Zeg dat de volgende keer even als we de haven UIT varen, in plaats van IN!!:-/ (Het hielp namelijk erg goed!)

Verder zijn we nog 2 keer naar een heel mooi strand in Phuket geweest, waar het niet druk

was! Top!! Mooi water, lekkere golven en een temperatuurtje van +- 33 graadjes boven de

nul!:D Ook zijn we natuurlijk nog even 2x Phuket-town ingeweest hoewel er niet veel te

beleven was. Je moet ook maar net mazzel hebben dat er een bus langskomt. Ze hebben geen handige Connexxion-bordjes met de precieze tijden erop. Nee, ga maar aan de kant van de weg staan, als'ie komt zie je het vanzelf.. en als'ie niet komt dan wacht je toch gewoon nog een uurtje!:)

Dat was dus wat wij hadden. Na een uur onder een afdakje te hebben gewacht (het was keihard aan het regenen) kwam de bus eindelijk langs!

Ook 1 dagje naar Phatong geweest, de toeristische kant van Phuket. Superleuk daar! Markt

kraampjes met allemaal nep-kleding en horloges. Na weer wat souvenirs te hebben ingeslagen gingen we weer terug. Dit keer kwam de bus al na 15 minuten!_O_

Ook hadden we trouwens nog een keer bezoek op onze kamer!! Jawel.. Itchy Bitsy Spider was op visite. Ik stond met Mike te praten op onze kamer.. en opeens zei Mike heel hard: 'HOLY SHIT DAAN!! KOM NU NAAR ME TOE LOPEN EN DRAAI JE NIET OM!!!' Ik hoorde meteen dat het menes was, dus deed wat hij zei. Daarna draaide ik me om.. WHHAAAAAAAAAAA!!!! Dat ding was GROOOOT!! Zo groot hadden we ze in Australie niet gezien!! Mike ging iemand halen van de receptie. Uiteindelijk kwam er 6 man binnen om te kijken en de spin in een prullenbak te meppen en naar buiten te gooien!

Dinsdag zouden we vertrekken naar Ko Lanta, waar we nu zijn!

De avond ervoor vroegen we ons af hoelaat de pick up ook alweer was.

Dani herinnerde zich 8:00 en Mike tussen 8:00 en 8:15. Prima, dus we keken niet meer op het briefje! De volgende dag ging de wekker om 7:00. We kleede ons aan en lagen nog even op bed te wachten tot het 7:30 was, want vanaf 7:30 konden we ontbijten in ons guesthouse! Opeens werd er op de deur gebonkt. Dani deed open. De schoonmaakster stond voor de deur en riep: 'TAXI!! TAXI!!' en wees nar de weg.

Huh!? Nu al?! We frommelde ons briefje ergens uit en lazen: 'Pick up at 7:00-7:15'  oeps..

We sjeesde met onze koffers met wieltjes_O_naar de taxi en sprongen zonder wat gegeten te hebben naar binnen. Bij het tweede tankstation begonnen onze buikjes ons te waarschuwen dat ze nu echt wat te doen wilde hebben en dus kochten we chips en koek (aangezien ze voor de rest alleen maar enge Thaise dingen verkochten!) en zo aten we ons heerlijke ontbijtje op in de taxibus!:D

Na een keer te zijn overgestapt reden we de ferry op en werden naar Ko Lanta verscheept!

Eenmaal aangekomen was het erg mooi! Mooi water, mooi strand en mooie resorts!

We hadden 2x een bungalowtje geboekt maar nog steeds geen email ter bevestiging gehad en aangezien we een leuk Engels stelletje in de bus hadden besloten we naar hetzelfde resort als hun te gaan. We kwamen aan, regelde een airco kamer en settelde ons.

Gisteren hebben we een 4 eilanden tour gedaan! Dat was supervet!! De hele dag snorkelen bij 4 eilanden en relaxen op een supermooi eilandje met super supermooi strand en water!!

Op de plekken waar we snorkelde waren er zoveel vissen dat je niet kon vermijden dat je ze aanraakte tijden het zwemmen! Ielgh! Glibberig!

Ook kwamen de vissen naar je toe en aten huidschilvertjes van je armen en benen op. Dat krieeebeldddd!! Het was een supervette dag!!^O^

Nou.. we blijven hier tot woensdag, dan gaan we naar het Zuiden om daar vandaan ons Visa van Thailand met een maand te verlengen!!

We hebben 2 mappen met nieuwe foto's! Ondertussen is hier al 2x de stoom uitgevallen.. (is hier de gewoonste zaak van de wereld!) maar gelukkig hadden we het verhaal opgeslagen en was het dit keer goed gegaan!:)

Nou, tot snel iedereen!! Doeiii!