Nog 2 weekjes!!!

Heeeey iedereen!

Daar zijn we weer, voor 1 van de laatste updates! :(

Beetje raar, dat zeker, maar ook wel weer leuk natuurlijk! :)

Even heel diep graven in het geheugen hoor! ;)

Nadat we (eindelijk) weg zouden gaan uit het vreselijke resort op Ko Lanta, zouden we op worden gehaald met een mini-bus. Die mini-bus kwam een uur te laat.

Toen hij eindelijk kwam paste we er net in, nog maar niet gesproken over onze koffers.

Wat een drama weer. In die bus ontstond het idee NOOIT meer met een mini-bus te reizen!:)  We hadden gezeur met overstappen, elke keer proppen ze die busjes overvol (zodat ze zoveel mogelijk geld verdienen aan 1 busje) dat het eigenlijk net NIET pas, draaien keihard hun eigen jengel-muziek, rijden als malloten, en ga zo nog maar even door. Heel irritant.

Toen we eindelijk aan waren gekomen in 'Hat Yai' moesten we ook maar even naar ons hotel LOPEN. Afzetten hadden ze geen zin in. Dus daar liepen we, door de drukke straten, met al onze bagage opzoek naar ons hotel. ;) Gelukkig vrij snel gevonden want het was het beste hotel in heel Hat Yai. Jaja dames en heren, wij vonden dat het een keertje tijd werd voor een mooi 4-sterren hotel. :D  Dus we hadden geboekt in Novotel.

Een supermooi, superluxe, en supergastvrij hotel stond op ons te wachten.

Er stonden keurig geklede werknemers met spandoeken "We Welcome Dani & Mike!!" en schreeuwende fans stonden buiten het hotel achter de dranghekken te wachten op een glimp van hun helden. Gelukkig hadden we zonnebrillen op want het geflits van de pers verblinde ons. Dit keer geen handtekeningen maar meteen naar binnen! De dag was lang genoeg geweest!

We kwamen onze kamer binnen, waar we 2 dagen zouden blijven.. supermooi! We keken nog even naar het fitness-centrum en het zwembad op de 7e etage, en daarna gingen we even heerlijk uit eten. McDonalds wel te verstaan. Heerlijk, na bijna 2 weken van onthouding!

De volgende dag was het zover! We zouden naar Maleisie gaan! Helaas hadden we allebei totaal geen zin om onze koffers weer in te pakken en van hot naar her te reizen, dus hadden we eerder al besloten alleen even heen en weer de grens over te gaan! :)

(Omdat ons Visum van Thailand afliep en we een nieuwe moesten hebben)

We reden met de taxi naar de grens. Eigenlijk dachten we de grens nooit te halen, en stonden echt serieus op het punt de chauffeur meer geld te geven, en hem dan te vragen een normale snelheid te rijden. Het was bizar. Toen we geheel onverwachts toch ongedeerd bij de grens aangekomen waren bleek dat meneer de chauffeur zijn paspoort niet mee had en moesten we dus in plaats van in de taxi de grens over te rijden, de grens over LOPEN!! We stapten uit, gingen bij een loket staan en kregen een stempel dat we Thailand uit waren.

Zo liepen we langs nog een aantal loketjes en uiteindelijk waren we in Maleisie! Hupla, stempel dat je in Maleisie bent erbij! We wandelden naar de overkant van de weg en liepen weer naar het loket waar je naartoe moet als je Maleisie uit wilt. Hupla, 5 minuten later heb je alweer een stempel dat je Maleisie uit ben. Op naar het volgende loket. Hupla, een stempel erbij dat je weer in Thailand bent, en weer voor 30 dagen mag blijven.

Jaja.. leuk! Ons tripje naar Maleisie! Een paar maanden geleden hadden we alles heel anders verwacht natuurlijk, met al onze reislustige plannen enz, maar we hebben opeens echt geen zin meer om alles nu snel, snel, snel te doen en elke dag die koffer in en uit te pakken. We hadden alleen nog maar zin in zon, zee en strand!! Vandaar de beslissing weer om in Thailand te blijven. Thailand is ook ietsje goedkoper, dat speelt natuurlijk ook een rolletje.;)

Toen we 2 nachten in ons 4-sterren hotel waren verbleven was het tijd om terug te gaan.

Dit keer hadden we een VIP bus geboekt die ons naar de ferry naar Ko Phangan zou brengen.:D We vertrokken om 11:00 's ochtends en kwamen om 17:00 bij de ferry!

Helaas was de VIP bus achteraf zo VIP-nog niet. De stoelen zaten niet lekker, en opnieuw draaide ze hun eigen jengel-muziek, en dit keer echt hard. Onze Ipods hadden het zwaar te vertoeven! Ook hielp mee dat we vlakbij de w.c in de bus zaten. Steeds als er iemand iets te lang op de w.c had gezeten, moest die arme Mike weer naar binnen met z'n Axe Deo Spray. (Dat is mannenwerk, toch meiden?;):P)

Ook stopten we niet 1 keer om te tanken ofzo, en dus konden we de bus niet uit om iets te eten te kopen. Het enige dat we hadden was een cakeje, een rol mentos en een klein zakje wafel-koekjes..  AUW!!!:(

Toen we eindelijk bij de Ferry aan waren gekomen kregen we te horen dat het die dag wel heel erg eb was, en dat de ferry ons dus niet voor 20:00 zou kunnen ophalen, omdat hij dan vast zou lopen op de bodem. We stormde het stinkende "restaurantje" in en propte ons vol met alles was er was. (Rijst en patat) Toen begon het wachten. Uit eindelijk kwam de boot ons om 20:30 ophalen! Het varen duurde 2,5 uur voor we op Ko Phangan waren en voordat we in bed lagen was het half 1. Grandioos! Nooit meer een mini-bus en nooit meer een VIP bus, waren 1 van onze laatste woorden die avond..

Op Ko Phangan verbleven we totaal een week.

We verbleven in een erg leuk resort met alleen maar backpackers en jonge mensen.

Eten was erg goedkoop en erg lekker! TOP! Kamer stonk wel naar pies (dus Mike z'n Axe Deo Spray kwam weer goed van pas) maar de rest van het resort maakte dat weer goed dus we bleven een week. :)

De meeste keren was het in de ochtend bewolkt en 's middags zon dus eerst gingen we het dorpje in, en 's middags gingen we meestal bij het zwembad liggen.

1 Avond was er Pool-Party in ons resort! Het was erg druk, alcohol natuurlijk weer erg goedkoop, en zag de gekste dingen.........

Ko Phangan is echt een beetje een backpackers-eiland. Veel mensen gaan erheen voor de Full-Half of Blackmoon party's. Wij wilde ook naar de Halfmoon Party gaan, maar het GOOT!! (de meeste avonden was er trouwens keiharde storm, behalve op de Pool-Party avond!)

Omdat het op de dag van de Halfmoon Party vreselijk weer was, en Halfmoon Party's altijd in het bos worden gehouden (lekker drassig dan) was de keuze snel gemaakt om niet te gaan. We besloten op Ko Phangan te blijven tot iets na de Fullmoon Party, omdat we toch wel erg graag naar die party wilde. We gingen naar de receptie en wilden gaan bijbetalen.

De mevrouw achter de balie vroeg: 'Hebben jullie wel gehoord over de prijs?'

Nee heee!? De eigenaar had de prijs van de kamers op de dag voor de party, de dag zelf en de dag erna verhoogd naar 30,- Euro voor een kamer!! Daar kan je normaal gesproken bijna een week voor slapen!!! En je MOEST die 3 nachten blijven. Wij hadden (In tegenstelling tot vele andere) dus echt helemaal geen zin om dat te gaan betalen en besloten naar Ko Samui te gaan. Dat is het eiland tegenover Ko Phangan.

Afgelopen zaterdag ochtend pakte we de ferry op naar Ko Samui.

De Fullmoon Party is vanavond, en aangezien wij dus op het eiland aan de overkant van de Fullmoon Party zitten hebben we dus een speedboot heen en terug geregeld voor 12,- Euro per persoon. Geen fratsen! :D Dat is even wat anders dan 90,-! Mafkezen!

Gisteren zijn we het winkel dorpje in geweest. Mike heeft een pak aan laten meten!! We moeten morgen, en daarna nog 2x terug komen om te passen, enz. De man moest erg lachen toen hij Mike aan het opmeten was. Hij zei dat hij eigenlijk extra geld zou moeten vragen aangezien hij zoveel meer stof kwijt zou zijn met dat lichaam van 2 meter! :)

Vandaag is het bewolkt. Beetje jammer want we hadden zin in (weer?) een stranddag, maar helaas! Hopen dat het wel droog blijft!:)

De 29ste vliegen we terug naar Bangkok, om daar nog 1 weekje te verblijven, en dan 4 Juni aan de reis naar huis te beginnen! Raar maar waar.

Maar No Worries, we spreken jullie in Bangkok nog wel een keertje via de site hoorrrr!! ;)