Habbitat Zoo, Great Barrier Reef

Heeeeeeeeey iedereen!!

Daar zijn we weer!! ;)

Nog steeds in Cairns, nog steeds met een camper die half-gaar is.

We sliepen die nacht in een hotel op kosten van de baas van dat verhuurbedrijf!

Dat was erg goed te doen, moeten we toegeven!

Eindelijk weer even lekker een filmpje  kijken, en belangrijker nog: het nieuws!!

's Ochtends reden we terug naar het verhuurbedrijf en kregen we te horen dat het gemaakt was. Hm.. oke.. jammer.. geen andere! Maja, als hij goed was gemaakt, is het natuurlijk ook prima! Ze hadden nog een uurtje nodig, dus we gingen nog even naar The Lagoon (wat een straf!!) en na 2 uurtjes haalden we ons campertje weer op.

We zochten een camping op in Cairns, want de volgende dag hadden we een toer vanuit Cairns, dus moesten we weer in Cairns blijven!

De toer heette  "eating with the lorekeets" en had Dani van haar ^O^superkoele collega's^O^  gehad toen ze wegging! :D  Echt superkoel natuurlijk, om zoiets te krijgen!! :D

We moesten om 10 uur voor een hostel staan en zouden vanaf daar (weer) naar Port Douglas worden gereden. We wilde om 9 uur weg gaan, dan waren we in ieder geval optijd, en konden we nog even internetten. Zo gezegd, zo gedaan. Mike starte de camper (je weet wel: die camper die gister nog 1,5 dag bij de garage had gestaan, en GEMAAKT was..)

en... "BLURRB"... de motor viel weer uit..  nog een keertje dan.. "BLURRB"

Toen deed hij het gelukkig weer, maar besloten we meteen weer naar het verhuurbedrijf te rijden, want we hadden het nu echt helemaal gehad!! :(

We vertelde dat de motor er WEER mee kapte, en dat we het nu toch wel een beetje zat werden. Baas-lief kon er ook niet echt meer om lachen en zei dat we, als we tot dinsdag bleven, we een andere konden krijgen, want hij vond het toch wel link om ons in dit barrel 4 maanden naar het zuiden te laten reizen!! OLE ^O^

Maja, het was vrijdag, en dat betekende dan wel dat we NOG langer in Cairns moeten blijven! :) Pfff!! Intussen is het echt ons thuis geworden!!

We gingen akkoord en kunnen hem morgenochtend vroeg (8 uur!!) ophalen!!

We zijn benieuwd!!

We reden snel weer weg en gingen voor het hostel staan om opgehaald te worden voor onze toer! Weer naar Port Douglas! Voor de 6e keer!! Hahaha! Dat is best erg, omdat het hele Port Douglas niets voorstelt!

Toen we binnenkwamen kregen we uitleg over hoe alles in z'n werk ging! We zouden dus gaan eten in een soort vogel-kooi, tussen tientallen verschillende soorten vogels! En dat je heel erg moest uitkijken, want ze komen gewoon op je tafel zitten en pikken het vlees van je bord!! Ieeehh!!

Eerst gingen we de vogels bekijken! ZOOOO MOOI, die vogels!!! En ZOVEEL!!

Je moest uitkijken dat je niet ondergescheten werd!!

Toen was het tijd voor de lunch tussen de volgels!! We haalden eten en gingen zitten.

En ja hoor, we zaten nog geen  minuut en de grootste vogels, met enorme lange snavels kwamen al op onze tafel zitten! ENGGG!! We mepte steeds keihard op de tafel om ze weg te houden, maar ze kwamen steeds terug. Onze overbuurman letten even niet op, en hoppaaaa, weg vlees!! Haahaha!! Zo lachen!! :D

We werkten het eten zo goed en kwaad als het ging naar binnen! Het was superlekker!! ^O^  Er kwam nog een man langs met lorikeets op zijn schouder en zette die op onze schouder! Lekker hoor, die nageltjes in je schouder! Het vogeltje dat bij Mike op zijn schouder zat, mocht Mike erg graag, en om dat te laten blijken poepte hij op zijn t-shirt!! ^O^

Na het eten mochten we nog 7-jarige krokodil aaien!! Z'n bek zat vast getaped met plakband, maar toch schiet er wel even door je hoofd wat er kan gebeuren als dat plakbandje los schiet! :P BRRR!!

Ook nog een groot soort van papagaai op onze arm gehad.. (weer heerlijk met die nagels in je arm:P) Was echt ZOOOO koel!!! :D

Daarna liepen we naar buiten om te kijken wat er daar nog was.

Dit was echt de klapper!! Kangaroos in een park zonder hekken bij de paden!! Ze lopen gewoon waar wij lopen!!!! Ze komen gewoon naar je toe huppen om te kijken of je nog wat lekkers bij je hebt! Even kijken.. wat hebben we nog? Een appel en een banaan!

Toen we aan het voeren waren kwam meteen de hele eenden-familie van het park een kijkje nemen of er voor hun ook nog wat lekkers bijzat.

We bleven een tijd bij die kangaroos en "wallabies"! Was echt een succes!

Daarna nog even langs een MEGA krokodil (die overigens WEL achter een hekje zat:P)

Om 3 uur was het eindelijk zover: het KOALA programma starte!!

Helaas mochten we hem in dit park niet vasthouden, maar we mochten er wel even bij gaan staan. Superleuke foto's gemaakt! die beesten zijn echt relaxed!

Voor degene die het nog niet weten: koala's slapen 18 uur per dag, en de rest van de dag eten ze, of zijn ze aan het paren..  Need I say more? :D

Daarna gingen we naar "huis"! Het was echt een SUPERDAG!!! Al mijn oude collegatjes nog even HEEEEEL erg bedankt voor deze superdag!! ^O^ We vonden het allebei echt helemaal te gek!! (en check de foto's nog even!!)  ^O^THANX!!!!!^O^

Omdat we toch nog in Cairns zitten besloten we zondag nog een tour te doen!

DUIKEN EN SNORKELLEN IN HET 'GREAT BARRIER REEF'!!! (absoluut even google-en, mensen!!:P)

Het gaat hier steeds harder waaien, dus was het het beste die toer zondag te doen, omdat dat de laatste dag was dat het niet erg hard waaide. Anders is het zicht in het Great Barrier Reef veel minder. We werden 7 uur(!!) opgehaald en reden (..jaja.. voelen jullie hem alweer?) naar Port Douglas (GRRR!!) om daar in een grote boot te stappen!

De boot word nooit helemaal vol geboekt, dus we hadden ruimte genoeg!

Dat was relaxed!! We hadden 1 duik geboekt, en de rest van de dag snorkelen!

We stopten totaal op 3 plekken in het Reef! Op de eerste gingen we duiken!

We heesen ons zelf in de gladde, strakke pakken (Hmm!!:P Heerlijk!) en daar gingen we!! Totaal 4 mensen, Mike, ik, en een ander stelletje en 1 duik-gids! Eerst even alle dingen onder water oefenen die kunnen gebeuren, en wat je dan moet doen.

De gids kijkt dan of je alles kan want anders mag je niet naar beneden!

Het meisje van dat andere stel moest helaas afhaken! :(

Toen mochten we naar beneden, langs het touw!

WAUWWWWWW!!! Wat is het daar mooi zeg!!! Vissen in alle kleuren die je je maar kan verzinnen, en meer!! ^O^  Weer zo'n "nat als in de fim"-moment!! :D

De gids liet ons beesten zien, waarvan we nieteens wisten dat het beesten waren!

Onvoorstelbaar!!!!! Zo groot daar!! Toen onze zuurstof bijna op was, gingen we terug naar de boot. Dat was gaaf zeg!! We keken elkaar aan: "Nog maar een duik erbij doen?"

En dat deden we. De gids zei ook dat je van je 2e keer nogmeer kon genieten omdat je dat weet wat je moet doen en weet wat je te wachten stond. Dat was waar! We zagen nog meer moois, dan de eerste keer, en konden ook langer beneden blijven omdat we nu niet al die oefeningen hoefde te doen!

We hebben overgegooid met een "sea cucumber", zagen Reef-sharks, baracuda's, zeesterren, sting-ray's een sidder-aal en jaja: WE FOUND THEM!!! :D:DNEMO EN DORY:D:D haha!! Echt leuk!!

Jammer alleen dat het Reef zo word aangetast, door de landbouw en door ons zelf.

Dani raakte met haar flipper een aantal keer een flink stuk koraal, daar ontkom je gewoon niet aan, maar dan kijk je achterom, en zie je dat je weer een heel stuk hebt weggeslagen! Zonde!! :( Maja..

Het was echt een superdag!!! De zee is zo ongelofelijk blauw!! Daar kan je uren naar kijken!! Mensen die nieuwsgierig zijn naar ons duikavontuur: we hebben de dvd gekocht, van Dani en Mike onderwater dus als we thuis zijn: kom gezellig op de koffie!! :P

Daarna gingen we nog snorkelen!! Dat was ook supermooi!! Weer zoveel soorten visjes! Echt super!! aan het einde van de dag waren we aardig moe, en kwamen voldaan op de camping aan!! Dat was zeker het geld wel waard geweest!

Morgen dus de andere camper ophalen en de oude inleveren! We houden jullie op de hoogte, mensen!! :D

Succes in die storm bij jullie! We denken aan jullie! ;)

En ohja: er staan ook nog nieuwe foto's in de map "opweg naar Cape Tribulation"

alleen als we alleen maar foto's plaatsten, krijgen jullie geen bericht! :(

Dus gewoon wel weer ff kijken! :P