Goodbye Sydney, Hello Cairns!!

Soooow! :)  Daar zijn we weer!! :D

Tijd voor het volgende verslagje!!

Maar allereerst willen we iedereen weer even bedanken voor de berichtjes en EMAILS die we hebben ontvangen!! Echt superleuk om te krijgen, als je hier zit!!! Elke keer lezen we ze weer met een grote smile op ons gezicht!! superleuk!!

Afgelopen woensdag hadden we een tour geboekt naar de Blue Mountains en de Three Sisters!! Wauw!! WAT EEN GAVE DAG!! We werden door een busje opgehaald en reden met een maffe buschauffeur richting de Blue Mountains! Wat is het SUPERMOOI daar zeg!! De bergen zijn letterlijk blauw, door de waas van de eucalyptus-bomen, die eroverheen hangt!

Daarna door naar de Three Sisters! 3 bergen naast elkaar! Daar zit een heel verhaal achter, maar die zullen we jullie besparen! :)

Bij de Three Sisters kon je een trap van 1000 treden naar beneden, door de natuur heen en helemaal beneden was dan een treintje die je weer naar boven bracht!! supergaaf!! Maarja.. 4 mensen uit onze groep, leek het leuker om 1000 treden naar BOVEN te lopen!!!! Mike hoorde uiteraard bij die 4! :D  Dus Danielle liep de treden omlaag, en Mike en nog 2 jongens en 1 meisje (!!!RESPECT!!!):D namen een hele korte trap naar beneden en begonnen toen aan de zware klim omhoog!! (en geloof mij: HET WAS ECHT STIJL!!!!) Danielle helemaal trots dat ze de 1000 stijle treden naar beneden had gered.. en Mike en zijn groepje.. (die overigens nog een half uur eerder boven waren dan ons...shame on us!) helemaal trots dat ze het naar boven hadden gered!! TOP!! :D

Daarna gingen we kangaroos spotten!! DAT WAS ECHT TE GAAF!!!! Veel foto's gemaakt, en Danielle had er net 1 helemaal ingezoomd met de filmcamera, toen er een kleintje uit z'n buidel kwam floepen! :D Supermooie beelden dus!!! :D

Die nacht was de laatste nacht in het hotel.. en moesten we er 's ochtends 10:00 uur uit zijn! Ons volgende hostel zou "WOODDUCK" worden!! Daar gingen veel mensen van onze groep heen en het belangrijkste: Als we daarheen zouden gaan, zouden onze backpacks worden OPGEHAALD met een busje en bij het Hostel "Woodduck" worden afgezet!! Dat gaf de doorslag, want die backpack komt nu al ons neus uit! ZWAAAAAR!! :(

We boekte de goedkoopste kamer die er was (1tje waar je met z'n 8e ligt..)

Ralph (een jongen uit onze groep) Mike en ik lagen met z'n 3e in die kamer.. alle andere bedden waren nog leeg!! Relaxed!! De planning was lekker uitslapen, aangezien het de eerste dag was dat we helemaal zelf onze gang konden gaan! Met dat vooruitzicht vielen we heerlijk in slaap.. :)

Opeens schrikken we alle 3 wakker en kijken verward richting de deur die open werd gesmeten en waar 2 Deense kakelende dames naar binnen kwamen.. "Huh? Wat doen DIE nou hie...ohja..das natuurlijk de gewoonste zaak van de wereld, in een hostel.."

We keken op de klok: 8:30 en meteen klaarwakker! Tsja.. even wennen is het wel ja!:D

Omdat we toch alle 3 klaarwakker waren zijn we er maar uitgegaan.

We zijn die dag met Ralph naar Wildlife geweest, een dierentuin in Sydney!!

Spinnen, koala's, giftige slangen, gekke dikke wormen, mieren van 2 cm, vlinders in alle kleuren van de regenboog.. Mooi!!! Was tof om te zien!

Zelfs nog een slang geaaid!! BRRR!! Net rubber!!

Daarna nog even snel naar " Dutchies Delight"  gegaan, waar ze o.a poffertjes verkochten.. en.. ehh.. een broodje frikandel op.. :D:D  jaja..we weten het..zielig, na 1 week al maar wel lekker!! :P  hihihi!!

's Avonds nog even uit eten geweest, met z'n 3e in een Irish-Pub.

Alles wat fout kon gaan, ging daar fout. (Ralph kreeg een verkeerde bestelling en kreeg zijn eten daardoor pas toen wij al klaar waren, toen we wilde afrekenen stond er op de bon: 6 bier, terwijl we er maar 2 op hadden, toen we dat lieten veranderen stonden er nog 3 bier op i.p.v 2.. m.a.w: KNUDDE!) Maar wel erg lekker gegeten! :)

De volgende ochtend was het eindelijk zover!!!!!

Het echte avontuur ging nu ECHT beginnen!! Met het vliegtuig naar Cairns!!

Om 5:45 ging de wekker en 6:45 zou de bus ons komen ophalen en naar het vliegveld brengen. Maar 6:45 nog geen bus..    6:50 nogsteeds niet..  6:55 nog nix..

Dan begin je hem toch wel een btje te knijpen, kunnen we jullie vertellen!!

7:00 kwam de bus eindelijk aankakken, toen moesten we nog meer mensen ophalen,

bijna bij de verkeerde terminal afgezet door de chaufeur, maar gelukkig was Mike erg wakker die ochtend en had in gaten dat er geen bal van klopte!! :D FJOEWWW!!

Al die dingen zorgden ervoor dat we pas 7:40 aankwamen, en we erachter kwamen dat we uiterlijk 7:40 geboard moesten hebben!! (dit stond NIET op het papier, en verschillende mensen zeiden tegen ons dat je een half uur van tevoren aanwezig moest zijn, omdat het een binnenlandse vlucht is. Wat bleek nou? Ons vliegtuig zou DOORVLIEGEN naar Taipei, en daarom moesten we eigenlijk 7:40 al geboard hebben. Wij RENNEN naar de balie, en na heel veel "PLEASE PLEASE PLEASE" en een gestresst telefoontje van die mevrouw achter de balie "I HAVE 2 LATE PASSENGERS FOR FLIGHT blablabla" konden we alsnog boarden en als een speer het vliegtuig in!! PFFF!!! Wat een stress op de vroege ochtend!!

Na 2,5 uur vliegen kwamen we in Cairns aan en liepen we tegen een muur van warmte aan! In Sydney regende het al 2 dagen, dus dat was weer even omschakelen!

Na aankomst op het vliegveld namen we meteen de bus naar de stad, en boekte het eerste en het beste hostel dat we tegenkamen, om onze zware tassen te dumpen!

Recht tegenover de LAGOON!! (groot GRATIS buitenzwembad.. mensen die jaloers willen worden: GOOGLE het even!!:P)  Niet slecht!! :D

Na een btje sightseeing gingen we 's avonds BBQ-en.. met.. jawel: ^O^HARMEN EN MAURICE!!^O^ Onze Aalsmeer-mates!! :D  die zaten ondertussen al 2 weken in Cairns en zouden de volgende dag vertrekken dus die moesten we hier natuurlijk wel even meeten! Wel raar hor, om elkaar zo tegen te komen, maar beregezellig!!

Vandaag hebben we afscheid genomen van ze (totdat we ze weer tegenkomen natuurlijk:P)

en zijn we zelf een paar uurtjes bij the Lagoon gaan liggen.. dik 30 graden! HEEEL HEET!!

Vanaf nu gaan we goed campers zoeken, maar voor auto's is natuurlijk VEEL meer aanbod dus we moeten nog even kijken of het echt wel wil lukken met een camper!

Maja.. No Worries, anders word het gewoon een auto!! :D

We gaan nu even de foto's oploaden, maar dat is ZOveel werk, dus we kijken wel hoever we komen!!

Iedereen suc6 met het uitzoeken van een nieuwe winterjas :P:P en tot de volgende keer maar weer!!