Alles Mackay an!!

G'day iedereen!!
Hier weer even een update vanuit Mackay, waar we vanmorgen vroeg zijn aangekomen.
Even denken waar we waren gebleven..
Onze laatste dagen in Airlie Beach hebben we doorgebracht in de zon!

Toen we bij de Mac lekker goedkoop koffie en chocolademelk zaten te drinken, hoorde we opeens een harde knal! Iedereen sprong op en liep richting de straat. Er was een motorrijder aangereden door een backpackers-busje. De man lag helemaal in de goot met zijn hoofd tegen de stoeprand! Gelukkig had hij zijn helm op, anders was het hem fataal geworden! Zijn helm was gescheurd, en er zat alsnog een flinke jaap in zijn hoofd. (zijn schedel lag bloot) :( bahh! Zijn been had ook een iets andere positie aangenomen dan de normale. Op 3 plekken gebroken..  Achteraf hoorde we van een meisje dat het zijn eigen schuld was geweest. Hij reed te hard, de backpacker zou hem nooit meer hebben kunnen ontwijken. De jongen in het busje was helemaal geschokt! Het zal je even gebeuren, als backpacker-zijnde..!! :(

Woensdag zijn we naar het National Park "Conway" gegaan.
We liepen een rondje over een walkingtrack richting Coral Beach! Dit was een groot kiezelstrand met miljoenen schelpen in de gekste soorten en maten!! Omdat het een aardig stukje lopen was, kom je uiteindelijk op een totaal verlaten strand uit! Supervet!!
Donderdagochtend vertrokken we vroeg richting Seaforth, omdat we dachten dat we daar LEGAAL gratis konden overnachten. Dat bleek dus wer niet zo te zijn. We namen de gok maar weer dat er geen controle zou komen. We parkeerde onze camper netjes onder een boom, pakte onze handdoeken en gingen we op het strand liggen. Dat hielden we een uurtje vol, het was zooo heeeet!! Daarna terug naar de camper om het eten klaar te maken. Een overheerlijke Hollandse maaltijd van wortels, doperwten, aardappels en een echte pot appelmoes die we in de supermarkt hadden ontdekt in het Nederlandse stukje vak! Geweldig! Hollandse ontbijtkoek, drop, zuurkool, hagelslag etc! Allemaal natuurlijk wel duurder, maar dat mocht met de appelmoes de pret niet drukken! :P  Toen we onze maaltijd nuttigde zag Mike opeens 2 oudjes het pad op komen lopen met een papier in hun hand. We wisten meteen dat het de controle was! Hm.. beetje jammer! Mike liep naar de oudjes toe, die onze camper aan het inspecteren waren.

Oudjes: Heb je gereserveerd?

Mike: Nee..!?

Oudjes: Oh.. oke..geeft niet.. ben je alleen?

Mike: (terwijl hij naast onze 2 campingstoeltjes stond, met onze beide handdoeken eroverheen) Ja, ik ben alleen!

Oudjes: Oke, 16 Dollar dan!

Beetje jammer, maar we wisten nu wel dat de controle om ongeveer half 6 was. Gnagna!

Na een rustige nacht geslapen te hebben gingen we de volgende ochtend naar Cape Hillsborough National Park. Eerst kwamen we aan bij een boardwalk van 1,2 km door een mangrove bos. (hele apparte grote bomen)

Op de helft van de route wilde Mike een foto maken van een mega rots, maar omdat die niet helemaal op de foto paste liep hij een paar stappen achteruit. Hij keek achterom en zag opeens een slang op zich afkomen! Hij sprong een halve meter de lucht in, en we maakte dat we weg kwamen. Een paar minuutjes later vloog hij nog een keer een halve meter de lucht in. Hij stond bijna op een al half weggerotte dode frog!! (een heeeele grote kikker)

Bij de camper aangekomen reden we naar Cape Hillsborough. Daar konden we misschien kangaroos zien op het strand! (Niet gezien natuurlijk, maar ach..)

We deden er eerst de standaard kop koffie en chocolademelk, en daarna deden we een wandeling richting Hidden Valley. Het uitzicht dat we daar hadden was supermooi!

Daarna wilde we nog 1 wandeling doen, een hele hoge berg op. Al snel kwamen we erachter dat het een vrij pittige wandeling was.. alleen maar kronkelige bergpaden met iets wat op een trap zou moeten lijken.

Onderweg kwamen we weer veel lizards en slangen tegen. Soms schik je je helemaal de tandjes, als er opeens een slang voor je langs schiet. Mike liep steeds voorop, om Dani te helpen met de treden, aangezien die nog barsten van de spierpijn, want..jawel mensen: Wij zijn begonnen met hardlopen! We hebben sportkleren gekocht en goede hardloop schoenen, aangezien de sportkleding hier een stuk goedkoper is als in Nederland.

Anyway.. even terug naar het beklimmen van de berg: eenmaal aangekomen op de top, was het uitzicht schitterend!! Onvoorstelbaar!! Het was al de moeite zeker waard geweest! Helaas de camcorder vergeten om het te filmen.. maar even terug om hem te halen was niet echt een optie! :P

Na boven een soort van picnic te hebben gehad, vervolgden we onze route terug naar beneden, waarbij Dani pas ECHT last kreeg van haar spierpijn benen!! Nooit gedacht dat omlaag pijnlijker was dan omhoog! :)

Eenmaal aangekomen bij de camper pakte we onze handdoek en wilden we een middag op het (kangaroo-loze) strand gaan liggen, maar elke keer weer hetzelfde riedeltje: Na een uur liepen we maar weer terug naar de camper omdat het echt te heet was!! Dat is ook de reden dat het bruin worden hier gewoon niet hard gaat!! Het is onmogelijk om langer dan 1,5 uur in de zon te gaan liggen, zonder even een duik te nemen, en aangezien er vaak geen stingernetten zijn waar je veilig in kan zwemmen, is dit dus echt drama! :(

We zaten onder het zand dus wilden even lekker gaan douchen, om zo ook een beetje verkoeling te krijgen. We liepen naar de openbare douches, die AFGESLOTEN bleken te zijn! :(  Nou.. lekker dan! Dan maar doen, wat een echte backpacker zou doen.

We gingen met onze spullen naar de camping aan de overkant, liepen het terrein op, deden alsof we gek waren en sprongen beide een douchehokje in. We hadden een heerlijke douche en roken weer lekker fris. We liepen de douchehokjes uit, het campingterrein over, en snel terug naar de camper! ^O^  Zo! Lekker hoor, zo'n gratis douche! :P

Toen we een grasveldje zagen, wilde we daar wel even lekker wat gaan lezen. Mike zijn boek, en Dani de magazines die ze die morgen had meegenomen uit het koffietentje van de camping! :P;)  Rond de klok van 5 uur aten we onze maaltijd, en gingen we nog een keer kijken of er kangaroos op het strand waren. Niet dus. Toen werd het alweer tijd om naar de campingground van gister te gaan, waar als het goed was, de oudjes al langs waren geweest voor de controle! ;)  We reden terug, parkeerde de camper en deden nog een biertje. Toen vielen we in slaap in de camper.. totdat we wakker werden van de donder en bliksem om ons heen. WAT EEN LAWAAI!! Allemaal wolkbreuken waar zelfs (hoorde we de volgende dag) de lokale bevolking versteld van stond!! Best eng in de camper (vond Dani) maar alles ging goed. Proberen te gaan slapen maar weer..

*Drup.. *Drup.. *Drup..

JA HOORRR!! Dat hadden we nog niet gehad!! Lekkage!!! :(

We zetten een emmer neer en deden ons dak omlaag, om de lekkage zo te minderen.

De volgende ochtend scheen de zon weer volop en hadden we de wekker vroeg gezet om zo te voorkomen dat de oudjes zouden controleren. We kleden ons aan, en reden 200 meter verderop naar het parkeerterrein van de campingground en aten daar ons ontbijt. Daar konden de oudjes ons niets meer maken. :D We maakte we ons klaar om te vertrekken naar Mackay.

Na ongeveer 55 km rijden arriveerde we in Mackay waar we onze auto parkeerde en een kijkje namen in het centrum. Hier hebben we gelijk geprobeerd dit verhaal te typen, maar zoals jullie weten, lukte dat weer niet. We hadden het wel gekopieerd enzo (zo dom zijn we nou ook weer niet, om dat niet te doen) maar ook dat deed die computer niet meer.

Weg verhaal!! GRRR!!! Gelukkig hebben we Suus nog wel een plezier gedaan met ons verhaaltje! (toch nog iemand!:P) (Zie gastenboek)

Dus hier onze 2e poging! ;)

Vannacht hebben we weer een keer geslapen op een camping met stroom!(Aircoooo!! jeuii!!) De camping was net iets buiten het centrum.

's Avonds begon het weer te hozen. We kregen weer even het Hollandse gevoel! :D

Zometeen gaan we even een kijkje nemen bij de Botanic Gardens.

We komen er net weer achter dat we hier weer geen foto's kunnen uploaden, dus dat doen we dan wel weer een andere keer.

Iedereen een fijne Sinterklaas!! Helaas is die boot van hem niet meer wat het geweest is en heeft hij ons laten weten ons een jaartje te skippen! Gelukkig krijgen we volgend jaar dan wel dubbel, van die goeie ouwe man! :P

Mochten jullie hem nou wel zien, doe hem de groetjes van ons!!

Veel plezier met de cadeautjes uitpakken, en tot sinas!!